Zoeken
  • Anna Snel VUCA Academy

Het leren omgaan met Ambiguïteit

De A in VUCA staat voor ambiguïteit. We kennen allemaal wel die plaatjes waarin je een konijn danwel een eend ziet, of een oude en een jonge vrouw, of een oude man of mensen bij een grot. Plaatjes die meerdere betekenissen tegelijkertijd kunnen hebben. Het zou dan ook goed zijn, zegt dit artikel over The Misguided Drive to Measure ‘Learning Outcomes’ in de New York Times, als we beter worden in het omgaan met dit soort dubbelzinnigheid. Niet alleen met afbeeldingen maar als belangrijk aspect van kritisch denken.

Consider that holy grail of learning outcomes, critical thinking — what the philosopher John Dewey called the ability “to maintain the state of doubt and to carry on systematic and protracted inquiry.

Dat leer je niet even snel, dat is geen efficiënt proces. Het gaat dan eerder om

the chance for serious exploration of complicated intellectual problems, the gift of time in an institution where curiosity and discovery are the source of meaning... And there’s just no app for that..



1 weergave0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven